fbpx

Ideogen Medical Marketing

Be honest, be relevant, bring knowledge

Medical marketing

Ideogen Medical Marketing er et medical marketing bureau, der er baseret i Københavnsområdet. Hvis du arbejder med markedsføring af lægemidler eller medtech, kan vi hjælpe dig. Vi arbejder med life-science og farma virksomheder, og kan give dig fuldserviceløsninger tilpasset dine behov. Selvfølgelig både online og off-line.

Medical marketing skal levere fantastisk content

Medical marketing handler om at skabe fantastisk content målrettet relevante communities. Om at kombinere videnskabelig viden med en forståelse af markedet. Markedsføring af lægemidler bør være ærlig, relevant, og give viden, uanset om du laver patientkommunikation eller kommunikere med læger og sygeplejersker.

God kommunikation bør være baseret på indsigt i kunderne. Og i hvordan det terapeutiske område er organiseret.

Ideogen Medical Marketing har arbejdet indenfor mange forskellige terapeutiske områder, sandsynligvis også indenfor dit område.

Så tag kontakt i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe dig med din markedsføring.

Læs mere

Stethoscope and book

markedsføring af din klinik

Ideogen Medical Marketing kan hjælpe dig med at markedsføre din klinik. Det skal du gøre både for at få nye kunder og patienter, men også for at sikre, at dine eksisterende patienter ved, hvad du kan tilbyde.

Kontakt os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig og din klinik.

 

 

 

Medical marketing pc
Christian er en sand medical marketeer. Han udnytter medicinsk indsigt og dybtgående viden om markedsdynamikker til at skabe aktiviteter, der skaber resultater. Christian besidder en værdifuld indsigt i nye medier og udfordrer konsekvent det eksisterende. Christian er fremragende til at tænke ud af kassen og udvikle innovative aktiviteter. Jeg fandt stor fornøjelse i at arbejde med Christian. Direktør Global Medical Affairs
Director
Global Medical Affairs

markedsføring af lægemidler

Markedsføring af lægemidler ændrer sig hurtigt. Delvis som følge af de ændrede markeder. Derfor er kommunikation om nye lægemidler i dag langt mere målrettet og har et meget mindre publikum. Vi ser et skridt væk fra reklame hen i mod mere integrerede marketingløsninger. Content skal dog stadig være af højeste kvalitet. Kommunikation direkte til patienterne er blevet endnu vigtigere. Der er en generel tendens til at være mere patient-centrerede i alt, hvad vi gør. Inbound marketing er en ny måde at opnå dette. Er du parat?

find inspiration in the blog

Hvis du klikker på blog linket vil du finde opslag relateret til medical marketing. Vi håber, at du vil finde inspiration til dit eget arbejde. Vores mål er at levere indhold, som du finder relevant. Derfor vil vi sætte pris på eventuelle forslag eller tips til nye historier, som du gerne vil se.

Du vil finde historier om patienter, og hvordan de bruger nye medier til at interagere på nye måder. Og historier omkring igangværende offentlige debatter. Et sådant eksempel er opslaget om HPV-vaccinationer. Du vil også finde indlæg, der diskuterer nye tilgange indenfor medical marketing. Her er et indlæg om influencer marketing. Yngre generationer har en meget anderledes tilgang til medierne. Og både generation Z samt Millennials kræver, at du genoverveje din kommunikations tilgang. De repræsenterer trods alt en betydelig del af både nuværende og fremtidige kunder. Vi vil også dele historier fra vores igangværende forretning indenfor både markedsføring og om at hjælpe medtech startups.

Generation Z

Aktuelle projekter

Nedenfor finder du en oversigt over de seneste projekter, som vi har været involveret i.

En kunde har et nyt cancer lægemiddel, der netop har modtaget en ny og bredere indikation. Derfor er de nødt til at kommunikere denne nye udvidelse til onkologer, men uden at bringe kerneforretningen i fare. En vigtig del af projektet er at formidle Mode of Action af stoffet. Forståelse af MoA er nøglen til at acceptere behandlingen for nye patientgrupper.

En anden kunde forsøger at bevæge sig fra allergi til astma. Derfor ønsker de at udvikle en e-learning løsning til at uddanne HCP’er om astma, og bringe ny viden. Det betyder, at der skal fokuseres på nye tilgange såsom pheno-og endotyping af patienterne. Selv i dag er alt for mange astmapatienter efterladt med sub-optimal behandling og er stadig ukontrollerede.

En anden kunde ønsker at udfordre lægens opfattelser om steroid brug ved atopisk dermatitis. Mange læger er stadig tilbageholdende med at bruge steroider på, hvad der betragtes som følsomme områder af kroppen. Men hvad er et følsomt hudområde?

For en tredje kunde, laver vi for tiden hel traditionel medical marketing. Vi skriver en produktmonografi om deres vigtigste produkt. Du tror måske, at monografier er noge, der hører fortiden til, men de er stadig vigtige på nogle markeder. Igen, at kende markedet er nøglen til at lave god medical marketing.

PARP inhibitor